January 12, 2009

A 66. Golden Globe díjazottai
Jaj!

Hűha! A 2009. január 11-én kiosztott díjak többsége beváltotta a jóslatokat, született viszont néhány igencsak hajmeresztő eredmény is.
Kate Winslet duplázott, a Slumdog Millionaire minden jelölését díjjá váltva 4 szobrocskát gyűjtött az este folyamán.
A 66. Golden Globe-díjátadó jelöltjeit itt találjátok meg a blogban, most csak a nyerteseket szedem össze.

Legjobb film dráma kategóriában
Slumdog Millionaire

Legjobb női főszereplő dráma kategóriában
Kate Winslet (A szabadság útjai)

Legjobb férfi főszereplő dráma kategóriában
Mickey Rourke (The Wrestler - A pankrátor)

Legjobb film vígjáték/musical kategóriában
Vicky Cristina Barcelona

Legjobb női főszereplő vígjáték/musical kategóriában
Sally Hawkins (Hajrá, boldogság!)

Legjobb férfi főszereplő vígjáték/musical kategóriában
Colin Farrell (Erőszakik)

Legjobb animációs film
Wall-E

Legjobb női mellékszereplő
Kate Winslet (A felolvasó)

Legjobb férfi mellékszereplő
Heath Ledger (The Dark Knight)

Legjobb rendező
Danny Boyle (Slumdog Millionaire)

Legjobb forgatókönyv
Simon Beaufoy (Slumdog Millionaire)

Legjobb eredeti filmzene
A. R. Rahman (Slumdog Millionaire)

Én a Slumdog Millionaire-el kapcsolatban többször is felhúztam a szemöldököm, a lista végét pedig tátott szájjal figyeltem... Nemrég láttam a filmet (hamarosan bejegyzést is írok róla a blogban), és bár valóban igényes és nem véletlenül egekig magasztalt; viszont mi az, hogy legjobb forgatókönyv? Remélem, nem fogok a következőkkel felháborodást kelteni, de szerintem a Slumdog Millionaire története egyszerű sablonokra épül, amit már a legtöbb romantikus filmben el is lőttek. A rendezés, az előadásmód valóban magáért beszél, és tényleg feledteti a forgatókönyv apró-cseprő hibáit, de ez a script egyszerűen nem egyedi, nem túl kreatív.

A filmzene-jelöltek közül kétségkívül A Slumdog Millionaire zenéje az egyik legerősebb soundtrack, hisz rendkívül extravagáns, és a forgatókönyvvel ellentétben tényleg egyedi; ennek ellenére én Hans Zimmernek adtam volna a Frost/Nixon-ért... Na mindegy.

Kate Winslet zseniális színésznő, tegnap nem véletlenül tarolt a gálán. Meglepő, hogy gyakorlatilag eddig még sem Golden Globe-ot, sem Oscar-t nem nyert. Pedig teljes mértékben kijárt neki minden alkalommal. Remélem, idén már az Oscar is összhangban lesz a tehetségével, és végre-valahára elnyeri a szobrot.
Mickey Rourke feltámadásának is örültem, viszont ami még mindig várat magára: Darren Aronofsky jelölése. Nem fér a fejembe! Letett az asztalra egy Pi-t, amivel 1998-ben a Sundance Fesztiválon tarolt. Itt van egy már-már kultikus Rekviem egy álomért. Jött egy megkövezett Forrás, aminek értékeit lassan kezdik felfedezni. Idén a Wrestler című mozijával egyenesen tarolt!!! Számtalan kritika 2008 filmjeként tekint a Wrestler-re. Kérdem én: akkor hol marad Aronofsky jelölése?

Ja, és a kedvencem, ami végképp felidegesített, az az, hogy az Erőszakik sem nyert. Bár a Vicky Cristina Barcelonát nem láttam, ezért jogom sem volna pattogni, és lehet, hogy elfogultnak tűnök majd, de én nem hinném, hogy az Erőszakiknál 2008-ban sok jobb film készült. Egy kicsit engesztelő, hogy Colin Farrell elnyerte érte a legjobb férfi főszereplőt díját, de nem hiszem, hogy ez teljesen kárpótol.

Hát, ez számomra idén nem jött be. Csalódás volt, minden tekintetben, kivéve Kate Winslet-et, Mickey Rourke-ot és Colin Farrell-t. Várom az Oscar-t, remélem egy fokkal "igazságosabb" lesz az eredmény (bár relatív, kinek mit jelent ez a szó)...

*Csernák Ákos

No comments:

Post a Comment