December 19, 2009

Avatar-lázadás


Valóban nem hazudok sokat, ha azt mondom, hogy az elmúlt hónapok lényegtelen szellőnek minősültek ahhoz képest, ami az utóbbi 2-3 napban megy végbe az interneten. A fórumokon forrongás, lázadás figyelhető meg, a tegnapi hazai premierről isteni szikrával tértek vissza a nézők (amint az olvasható többek között a Filmkatalógus és a Vox.hu fórumán), egyszerűen mindenki az agybomlasztó élményről beszél.
Most már csak az a fő kérdés, hogy az Avatar hogyan teljesít a mozipénztáraknál. A Box Office Mojo-n még nincsenek adatok, de az IMDb szerint a film még 3,5 milliót sem kaszált be a nyitó esten. Ez nem feltétlenül indikálja a forrongást, tekintve, hogy a novemberi Alkonyat - Újhold rekordot döntött: 26,3 millió dollárt kaszírozott nyitó napján.
Ha adatokban - egyelőre - nem is, kritikákat tekintve biztosra vehető, hogy a jóslat beigazolódott. A vezető filmes szaklapok imádatukat fejezték ki Cameron és az Avatar iránt, az iMDb-n pedig döbbenetes pontszámok olvashatók le. A szavazatok megoszlását illetően pedig szintén szép eredménynek számít, hogy a férfi és női nézők voksai között mindössze néhány tized pontnyi eltérés van. Az eloszlás alapján az Avatart a 18 év körüli nézők szeretik a legjobban.

Persze hol van még a vége? A lavina, ami épp csak ma indult meg (amcsi idő szerint), a következő hónapokban talán valódi őrjöngéssé fokozódik, s talán realizálódik a vezető amerikai szaklapok kijelentése is, miszerint az Avatarral új filmes korszakot indul el. Akárhogyan is alakulnak a dolgok, én örülök, hogy átélhetek egy ekkora filmes lázadást, s a végére talán tisztább képet nyerhetek arról, milyen miliő uralkodott annak idején, mikor bemutatták a Star Wars-t. Mindenesetre december 28-án számomra is letisztázódhat, miért is ez a nagy lázongás.

*Csernák Ákos

3 comments:

rpepe said...

Hello!
Tegnap este volt szerencsém megnézni szegeden 3Dben! Már több mint 6 hónapja várom ezt a filmet, az utolsó hét mintha nem akart volna elmulni... A pozitiv kritikák a neten, még jobban felcsigáztak... Próbáltam magam fékezni, mert attól féltem tul nagyok lesznek az elvárásaim és majd ezzel rontom el az egészet! De tévedtem! FANTASZTIKUS! Látványorgia az egész film. Hihetetlen mit alkotott Cameron mester! Hogy mennyi munka lehet benne, azt elképzelni sem tudom. Látszik h figyeltek mindenre, kockárol kockára ki van dolgozva a film. így, ilyen tisztán , kidolgozottan, lény/lények még nem voltak vásznon megjelenítve, ezt bizton állíthatom. Tényleg mérföldkő ez a mozizás történetében!
Ahogy már olvasshattuk a történet bizony nem eredeti, kiszámitható, már láttunk sok hasonlot csak ez a legujabb köntösbe van bugyolálva. De ez engem hidegen hagy, mert 160 percre végre annyira lefoglalt valami h nem érdekelt a popcorn, az sem h már elültem a seggem, h valaki dumál a hátam mögött. Egyszerűen beszippantott a film, izgultam, féltem, örültem, ámultam, szomorú, vidám voltam. Köszönöm ezt James Cameronnak, visszahozta első igazi mozis élményemet, amikor 1993ban 7 évesen anyám elvitt Dunaujvárosban a Jurassic Parkra. Az az élmény... ÁÁÁ azt nem tudom elmagyarázni. Akkor Spielberg bácsi egy hétéves dinómániás gyereket elvarázsolt! Azóta imádom a filmeket, a mozit. Cameron ezzel egy ujabb adag fát tett a tűzre! Ismét lángol bennem a filmek iránti szeretet, hirtelen minden régi kedvenc filmemet ujranézném.
Szóval aki csak teheti annak azt ajánlom h menjen el és nézze meg mert látni kell!

Atonemovie said...

Hú, ez sokat ígérő hozzászólás volt, pláne, ha visszaadta a hited annyi év után! Felcsigáztál! :D
Én 7 nap múlva megyek megnézni, bár attól tartok, max. látványtéren tátom el a szám, a történet sokak szerint középszerű.
Egyébként azt elárulom, mostanában nekem is nehezebben megy a filmnézés, illetve nem is tudom, hogy fejezzem ki magam. Már rég volt film, ami teljesen beszippantott, ami mellett képtelen voltam másra koncentrálni. Remélem, dec. 28-án velem is megfordul a világ! :)

rpepe said...

Ahogy irtam is a történet nem nagy durranás... Nincs vele semmi gond, csak már volt ilyen. Esteleg pár mellékszáll amit kitaláltak hozzá mint pl a lények mindennapi élete stb... (nem nagyon akarok spoilerezni mert még nem láttad). Szoval azért vannak benne érdekes momentumok, amik még ujnak hatnak, de hát ezeknek nem sok köze van a végkifejlethez.
Egy kicsit félek attól h a tegnapi ömlengésem után te nagyot fogsz csalodni, hiszen a kedvenc filmjeid, a már kommentelt filmjeid, és a Gyűrűk Urárol irtak alapján azt kovetkeztetem ki h nem vagy egy sci-fi, fantasy rajongo!?
Amint irtam a legnagyobb erénye a látvány! Ha egy kicsit elengeded magad és ugy nézed meg, mint egy látványra, lényekre, gyönyörű világra éhes ember, akkor el fog varázsolni!
Nem is baj h nincs komoly, minden percében odafigyelős témá. Szerintem az alkotok nem is ezt szerették volna kihozni a filmből . Az lehetett a cél (amit el is értek), hogy majdnem 3 órán keresztül érezd magad ebben a csodás világban, érezd át Pandorát, ha a főhős nagyot szippant a levegőből akkor te is tüdőzz le egy adagot, ha beleturja a lábát a földbe akkor te is mozditsd meg a sajátodat. A végén azon kaptam magam h hu ez nem elég, még több Pandorát akarok, az akarom h történjen velem is ami a főhőssel történt (ismét csak a spoiler miatt nem irom le h mi is lett a végkifejlett). Lehet h egy kicsit vicces, de 24 éves fejjel nem igy gondolkozik már egy ember, de velem ezt elérték, és nem is szégyenlem!

Post a Comment