January 14, 2010

Golden Globe-díjátadó 2010. január 17.

Állandó, sokszor már számomra is frusztráló pontozás és listázás-mániámat a díjszezon közeledtével mindig öröm kiélni; így teszek a lent látható képen is. A vasárnap átadásra kerülő Arany Glóbusz-díjak, mint az "Oscar előszobája" nem csak azt vetíti előre, hogy a legújabb Cormac McCarthy-adaptáció, a The Road nem fut majd be a Nem vénnek való vidékhez fogható köröket, de az Avatar és a Kilenc feltűnően eltúlzott jelölésáradata arra enged következtetni, hogy a díjkiosztók mottója az idén is: az érdek megvétele és megnyerése.
Legrosszabb álmaimban legyen az Avatar a legjobb drámai film olyan nagyszerű alkotások, mint a Becstelen brigantyk vagy az Egek ura mellett, de attól tartok, az érdekek azt diktálják, hogy az Avatart kiáltsák ki az év drámájának, ami önmagában egy vicces mondat, de hogy minden rosszban meglássuk a jót is, az Avatar lehetséges díja azt is jelentheti, hogy a Golden Globe után az Oscart már nem kapja meg.

Marion Cotillard a Kilenc című musical-ben

A kép bal oldalán láthatók a saját tippjeim, illetve reményeim. A Nine-al kapcsolatos elfogultságomon túl a fent látható rövid videóval szemléltetném, hogy miért örülnék, ha Marion Cotillard kapná a legjobb színésznő díját. A legjobb forgatókönyv díjára egyértelműen a District 9 című sci-fi-drámát tartom esélyesnek, mely azon kevés tavalyi filmek egyike, mely mert az árral szemben menni. A legjobb animációs filmmel kapcsolatban borítékolható, hogy a Fel! győz, hogy miért is, azt nem értem, elég megnézni a Coraline lenyűgöző látványvilágát és magát a filmet is, melynek zseniális hangulatából akár a PIXAR csapata is tanulhatna. Két dologban lehetünk egészen biztosak: a legjobb mellékszereplő Christoph Waltz lesz, a legjobb idegen nyelvű film díját pedig minden bizonnyal A fehér szalag nyeri el. A legjobb filmzene kategóriában a zseniális A Single Man és a még remekebb Ahol a vadak várnak csatája várható; előbbi rendkívül érzelmes stílusú, magasztos zenei élmény, míg utóbbi az év egyik legeredetibb szerzeménye.

Akárhogy is, elég ritkán fordul elő, hogy a nézői remények és tippek találkoznak a nyilván sokkal objektívebb és szakavatott szavazóbrigádéival, így akár le is mondhatunk arról, hogy az isteni Quentin Tarantino-t másodjára is (s még mindig nem elégszer) elismerjék a Ponyvaregény után.


*Csernák Ákos

7 comments:

rpepe said...

Hello!
Hát nagyon meglepne ha az Avatar nyerne! Eddig ezt a díjat egy kicsit többre tartottam mint az Oscart. Remélem nem csalodok! Habár én nagy Avatar fun vagyok, de azért reálisan látom a dolgokat és szerintem még a jelöltek között sem lenne a helye! Nyeljük ezt le és tudjuk be annak h ez a jelölés egyfajta tisztelgés az a rengeteg munka előtt amit a filmbe fektettek. De semmi köze a filmnek az év drámájához! Majd az Oscaron a vizuális dolgoknál jöhet a díjeső! És ha választanom kellene h Cameron vagy Tarantino, akkor bizony Tarantino!!! És bizony, szerintem is a Becstelen az év filmje!!!
Van még egy dolog ami nem hagy nyugodni! Ő Meryl Streep! Le a kalappal a munkássága előtt, hatalmas filmek, hatalmas alakítások! A legnagyobbak között a helye az tény! De mostanában már divatossá vált jelölni a színésznőt. Az Egyszerűen bonyolultban szerintem nagyon rossz volt! Idegesített minden percben amikor ő volt vásznon! Nekem ne mondja senki h ez az alakitás egy jelölést ér! A másik filmjét még nem láttam ezért arrol nem tudok vélemény mondani!
Ja és még egy dolog! Te láttad már a Ninet? Ha igen akkor hol, vagy honnan, mert engem is érdekelne a film!

Atonemovie said...

Én lefejelném az asztalt, ha az Avatar nyerne, de hát látod, már a jelölése is vicc. Attól tartok, hogy annak fényében, hogy az Oscart másnak tartogatják, majd jól odaítélik neki a Golden Globe-ot.
Meryl Streep valóban Oscar-fogalom, az Egyszerűen bonyolultban egyébként egész egyszerűen nem volt jó, ebben egyetértek. Viszont a Julia & Juliában frenetikus az alakítása, a hangszínétől kezdve a lába kisujjáig mindene Julia Child volt.

A Nine-hoz még mindig nincs forrásom, egyre türelmetlenebb vagyok, de egyelőre be kell érnem pár egyperces jelenetrészlettel.

Atonemovie said...

Még annyit, hogy valójában nem nagyon értem, min csúszhatott el annyira a Nine, amiért halálba szidják. A forgatókönyvet még nem olvastam el - a film megtekintése előtt semmiképp nem akarom -, de az eddigi párbeszédek, monológok zseniálisra sikeredtek, a drámai súly teljesen kiérezhető a fenti jelenetből például. De a kedvencem az előzetes első része, mikor Judi Dench beszél a filmgyártásról. A remek hanghordozás és súlyos szavak nagy erőt adnak neki.
Én még bízom a filmben, rejtély, mit nem szeretnek benne annyira, de egyelőre hiszek az élményben.

rpepe said...

Félig visszavonom amit Merylről irtam , mert megnéztem a Julia & Juliát és FANTASZTIKUS!!! Anit ott művel az nem csak jelölést ér hanem díjat is! Ennek a nőnek a kisujjában van a szakma... Félelmetes h h tud szinészkedni, és az is h h tud egyszerre ilyen jol és ilyen rosszul (Egyszerűen bonyolult) alakitani! Mintha nem is ugyanaz lenne a két személy. Marion Cotillardhoz és Julia Robertshez nem tudok mit mondani mert nem láttam őket azokban a filmekben amelyikekért a jelölést kapták, de nállam igy Bullock mellet Streep a befutó!
Ja és ne haragudj meg, de továbbra sem értem ezt a nagy rajongásodat a Nine iránt, hiszen még nem láttad. Bukott a film... Na attol még lehet csodálatos alkotás, mert erre is volt már példa, de nem értem h tudod a saját dij listádra beszurni azokat a szinészeket, filmeket amiket még nem láttál!? A Judi Denches rész valoban jo... de hát ez egy pár másodperces rész a nemtom hány órás filmből! Millió példa van arra h a trailerbe kivágják a legjobb részeket, és a filmre már nem marad semmi uj... Remélem ez itt nem igy lesz, de a viszhangok alapján nem kevés esély van rá h nem lesz akkora szám mint aminek te hiszed!

Atonemovie said...

Akkor Streep alakításával kapcsolatban egyetértünk, szerintem is frenetikus.
Átok idehaza tippelni, mert a legtöbb filmet bőven a díjszezon után mutatják be itthon, de azért sok filmrajongó szereti előre letisztázni magában, hogy mégis kinek szurkol, kinek örülne, ki érdemelné meg leginkább.
És miután sokszor a díjátadók is a lehetetlen eredményektől hangosak, hát akkor mi is megengedhetjük magunknak, hogy tippszerűen, de kijelöljük kedvenceinket.
A Nine semmit nem fog nyerni, ez egészen biztos, Marion Cotillard neve mellé odagondoltam, hogy Meryl Streep kapja meg az említett alakításáért, de Cotillard életműve őt igazolja. Igazság szerint abból a jó pár egyperces Nine-videóból vontam le következtetéseimet. Day-Lewist azért írtam be, mert a mezőnyből én tényleg csak őt tudnám elképzelni befutónak (bár nem valószínű, hogy nyer). Mindemellett a Kilenc filmzenéjéből szűrtem le következtetéseimet. Ha lesz rá lehetőséged, hallgasd meg Lewis két számát, már a hangjával millió érzést közöl. Furcsának hathat egy zeneszámból erre következtetni, de tényleg így van.
Egyébként a "kéne nyernie" felirat inkább azt takarja, hogy én kinek, minek a győzelmének örülnék, de ezt kifejtettem a bejegyzésben. :)

De ezt már régebben is beszéltük, akarva-akaratlan mindenki kijelöli, mindenkiben kialakul egy-egy film iránti szimpátia vagy annak ellenkezője. Számítok arra, hogy a Nine-tól nem esek hasra, mert egyre több jel mutat arra. De még bízom abban, hogy jó film.

rpepe said...

Ok, ok értelek... Lehet én veszem valahogy nagyon komolyan a dolgot de nem tudok olyannak szurkolni akit még nem láttam az adott filmben! De hát nem vagyunk egyformák! És ez nem is baj, igy van jol! :) Hajrá Meryl, Christoph, Julie és a Becstelen!!!! :)

Atonemovie said...

Egyébként ha azzal vetjük össze, hogy jó pár Cameron-rajongó már évek óta Messiás címszó alatt várta az Avatart mindenféle hír, kép- vagy videoanyag nélkül, akkor az én egyszemélyes Nine-rajongásom talán megbocsátható annak fényében, hogy rengeteg video.. stb. anyagból tart ott a rajongásom, ahol.
:)

Persze éljen Meryl Streep, őt valóban ünnepelni kell Christoph Waltz-al együtt, mert alighanem 2009 legnagyobb alakításai fűződnek nevükhöz. És hajrá Becstelen, District 9, és A bombák földjén! :)

Post a Comment