June 14, 2010

Filmlista nyárra

Pár héttel korábban összeszedtem a nyár amerikai és hazai filmpremierjeit, ezúttal pedig a szubjektivitás útjára térve leírom, hogy én mely premiereket várom epedezve. A kommentekben Ti lesztek soron!

A lista átböngészése előtt azt hittem, nehéz lesz tíznél kevesebb címet összeírnom, de mint kiderült, már az ötödikkel is bajban voltam. Hiába, ha nem érdekel M. Night Shyamalan anime-adaptációja (Az utolsó léghajlító), és Nicolas Cage új CGI-hülyéskedéseit is nagy adag előítélettel kezelem (a Varázslótanonchoz ugyanis tényleg képtelen vagyok pozitívan hozzáállni), akkor bizony nem marad nagy választék. Az amerikai nyár valahogy többet ígér a Hibriddel, a The Expendables gigantikus szereplőgárdájával és a Scott Pilgrim képregény-adaptációval. Ezek a címek azonban egyelőre nem szerepelnek a hazai nyár premiercímei között. De így legalább bízhatunk abban, hogy a kevesebb film is nyújt majd elég élményt.


Toy Story 3
Erre számítok például a Toy Story harmadik része esetében. Már az imát érdemel, hogy 11 év után a PIXAR felélesztette a sorozatot, aminek első felvonása igazi úttörő, a második rész pedig még elődjét is túlszárnyalta. Jó dolog, hogy a régi karakterek mellett millió újat ismerhetünk majd meg, és a szinkronszínészek visszatérte is több mint remek. Bár a Toy Story esetében kivételesen ragaszkodom a magyar szinkronhoz, és június 17-én szerencsére így üdvözölhetjük Woody-ékat a vásznakon. A történet szerint az egyetemre készülő Andy egy óvodának adományozza régi játékait. A Toy Story nem az a sorozat, amitől nagy csavarokat várok, de akárhányszor téved be a Woody és Buzz korábbi kalandja DVD-lejátszómba, mindig sikerül visszatérnem a gyermekkor közelébe, ezért nagyon remélem, hogy a PIXAR ezúttal nem hagy cserben (ellentétben tavalyi meséjükkel - Fel!)




Eredet
Talán nem meglepő, hogy sokakkal egyetemben az én listámra is felkerült Christopher Nolan filmje. Bár a Batman-univerzumot sosem szerettem, ahogy Nolan A sötét lovagjától estem össze, de az az elképesztő igényesség és tartalom, amivel Nolan feltöltötte s ezzel megfosztotta popcorn-mozi címétől tavaly előtti produkcióját, az valami káprázatos. Számomra még többet jelent Nolan Memento című filmje, ami után szinte biztos vagyok benne, hogy nem fog eltévedni és letévedni az értelem útjáról az Eredet esetében sem. Az Inception-höz tudomásom szerint három előzetes készült, én ebből egyedül a másodikat szeretem és nézem meg naponta, ezért a linken is ezt láthatjátok. Pár hete kikerült a netre a harmadik előzetes is, ami elég sok mindenről lerántja a leplet, azt egyszer félve megnéztem, de a továbbiakban nem vagyok kíváncsi semmi árulkodó jelre a filmmel kapcsolatban: azt akarom, hogy Nolan újra bevezessen világába, s ha kell, megvezessen, végül elvezessen a pillanathoz, amitől megkapom az év filmélményét. Tudom, elvárásaim nem kicsik, de mostanában mindig jól el tudott kerülni az igazi nagybetűs Katarzis, és ha van filmes személy, akinek erejében bízom, az Nolan. Hazai premier: július 22.




Salt ügynök
A Tom Cruise-al indult projekt valami hálás folyamatnak köszönhetően főszereplőt váltott, Edwin Salt pedig Evelyn Salttá alakult. Cruise eme film helyett inkább Cameron Diazzal bohóckodik egyet Kéjjel-nappal című moziban. Szerencsére így Angelina Jolie-t csodálhatjuk a menekülő ügynök szerepében. A történetben Salt ügynököt egy kihallgatás során orosz kémnek nevezik, innentől kezdve pedig felborul minden. Férje eltűnik, munkatársai által válik üldözötté, és(nyilvánvalóan) még az amerikai elnök élete is veszélyben van. A filmmel kapcsolatban egyedül az alább is látható előzetes fogott meg, de az nagyon. A lenti 2 perc már mutatja, hogy a Salt igazi nyári limonádénak készül, komolyabb cél nélkül szórakoztat majd akciójelenetek sorában. Bízom benne, hogy nem nyúlok mellé azzal, hogy ennyire várok egy vérbeli popcornfilmet, aminek még a csavarját is lelövik az előzetesben. Jó lenne, ha ezúttal olyan ész nélküli látványfilmet látunk, ami miatt nem kell minden pillanata után a szánkat húznunk. Premier: augusztus 12.




Ragadozók
Szerintem alapvető dolog, hogy magyar rendező nagy hollywoodi stúdiófilmjére beül a magyar néző. Nyilván nem bármi áron, de Antal Nimród egyrészt már bizonyított a Kontrollal, az pedig, hogy Robert Rodriguez is bízik benne, talán jelzi, hogy nincs okunk szkeptikusnak lenni. Bár a Ragadozó-sorozatot még nem láttam, augusztus 19-ig van idő pótolni. Az Eredethez hasonlóan a Ragadozókba sem "ártottam bele magam" mélyebben, mert számítok Antal Nimródra, és arra, hogy rákészülés nélkül is élvezhető és bekebelező filmet látok majd. Az elég izmos szereplőgárda, a Pados Gyula teremtette képi világ, és John Debney (Sin City, Soraya M. megkövezése) filmzenéje után csak bizakodóan tudok hozzáállni a filmhez. Premier augusztus 19-én.




Lehet, hogy én tekintek túl szigorúan erre a nyárra, de ezen a négy filmen kívül talán minden más premiert tudnék hanyagolni. Abszolút nem hiányzik egy Alkonyat három, vagy a Shrek állítólagos utolsó része, ami a harmadik, izzadtságszagú felvonás után feleslegesebbnek tűnik, mint a Kutyák és macskák 2.

*Csernák Ákos

No comments:

Post a Comment