June 16, 2010



Sofia Coppola: Somewhere

Néhány napja jelent meg Sofia Coppola új filmjének első előzetese és posztere a weben. Első nekifutásra talán egyik sem mond túl sokat, de a trailernek olyan hangulata van, amit leginkább talán Coppola 7 évvel ezelőtti filmjéhez, az Elveszett jelentéshez tudnék fogni.


A film története egy olyan színészről szól, akinek életében felbukkan 11 éves lánya. Ezután nem valószínű, hogy az eredetiség mint fogalom jutna eszünkbe, de az Elveszett jelentés is gyakorlatilag két olyan emberről szól, akik szerelembe(?) esnek egymással, de nem lehetnek egymáséi, Coppola mégis képes volt giccsbe hajlás nélkül végigvinni történetét, épp ezért én a Somewhere-t sem féltem.
Az Amerikában december 22-én debütáló film szereplőgárdája olyan nagy nevekből állt össze, mint Stephen Dorff, kinek nevét Az elítélt című filmje után azért jegyezzük. Hasonlóan jelentős a kislány szerepét játszó Elle Fanning, akitől nemhogy rossz alakítást nem láttam, de még gyenge filmben sem igen szerepelt. Fanningot én egy szinten kezelem Saoirse Ronan-el, és remélem, emlékezetes karriert futnak majd be. Az előzetesben szerencsére csak egy pillanat erejéig tűnik fel Michelle Monaghan, akinek létjogosultságát a filmvilágban a mai napig nem értem, de talán ezúttal meggyőz. Mindezt tetőzi Benicio Del Toro, akit nem kell bemutatnom.
Nagy kár, hogy Coppola rendezései közül nem láttam az Öngyilkos szüzeket és a Marie Antoinette-et, de decemberig lesz idő pótolni. Bízom abban, hogy az Elveszett jelentéshez hasonló hamisítatlan hangulat ezt a filmet is bekebelezi, onnantól kezdve pedig már nem számít, hogy ehhez fogható történetet hányszor látott az ember. Az első előzetes alapján úgy gondolom, lesz miért várni a decembert.



*Csernák Ákos

4 comments:

Kit_Kat said...

Az Elveszett jelentést én is imádom, de Coppola másik két filmje sajnos nem igazán ér fel vele. Az Öngyilkos szüzek egyszer nézhetős kategória, egy kissé kidolgozatlan véleményem szerint, de első próbálkozásnak nem volt rossz. A Marie Antoinette ellenben csak egy giccsparádé, a jelmezeken kívül nem sok értékelhető van benne... De nem akarlak elkeseríteni, nézd meg őket mindenképp, hátha neked jobban tetszenek majd :)
Köszi az infót egyébként, nem tudtam, hogy lesz új filmje, biztosan meg fogom nézni és reménykedem, hogy lesz megint olyan jó, mint az Elveszett jelentés.

Atonemovie said...

Szia!
A tiédhez hasonló véleményekkel találkoztam a másik két filmmel kapcsolatban. Ennek ellenére nyilván meg fogom őket nézni, bár Kirsten Dunst alapból fekete pont. :)
Én is véletlenül akadtam rá a Somewhere-re, de mostantól nagyon odafigyelek rá. :)

Anonymous said...

Igazán egy nagy mocsok vagy 18 évesen, aki azon élvez mikor filmeket lehúzhat pocskondiázva továbbá, olyan görény vagy hogy csak álneveken írsz a véleményoldalakon , mert ilyen fejjel az utcára sem tudsz menni. Szegény filmszakma!!

Atonemovie said...

Hoppá: bár itt valaki Névtelen álarc mögé bújik, azt hiszem, ennek ellenére is ki tudnám találni, ki is volnál Te.
Hogy szembeszálljak megjegyzéseddel (és nem veled, az felesleges), megpróbálom érvekkel alátámasztani annak az ellenkezőjét, amit Te csak úgy odavetettél. :)
Koromat nem találtad el. Álnév alatt mit értesz? Hogy a blogom minden bejegyzésénél sárgán virít a nevem, vagy hogy a Filmkatalóguson nevem összevont alakjával szerepelek? Én ezt nem nevezném álcázásnak, ha az volna a célom, hidd el, rendelkezésemre állnak az eszközök, amikkel mindezt megtehetném.
Hogy az "ilyen fejjel" mit takar, tekintve, hogy nem sok kép kering rólam az interneten, azt nem tudom, de Neked valószínűleg megvannak a forrásaid - mindenesetre hálás vagyok, hogy máris a "filmszakma" fogalmát csatolod nevemhez, ez igazán megtisztelő. :)

Post a Comment